Thursday, October 8, 2009

An original wedding gift idea: a personalized handmade clay miniature scene


Today, I show you a funny miniature of a camping scene handmade of clay upon order for a personalized wedding gift! It's a cute project that I've completed some time ago. The client was looking for a creative handmade gift for a bride and groom that love camping and outdoor life. At first, I've proposed to her a sketch of my idea with a little "hot" version; nothing vulgar, just a funny element!
The client choosen the second version... so, here it is the drawing and the pictures of the work in progress and completed!
The miniature is full of details: fire, woods, trunk, bushes, flowers, grass, the tent is texturized and have a window with a clear plastic screen and a white background (I had some problems with the tent because I've created empty inside) and, of course, 4 malicious feet!
What do think about? Please left me a comment!
If you are looking for an original, handmade, personalized idea for a wedding gift, just contact me (passionarte.handmade(at)yahoo.it or throught the contact form in the upper right corner of this page or on my Etsy shop ).




Oggi vi propongo un progetto che ho completato qualche tempo fa. Si tratta di un'originale scena in miniatura di un campeggio in montagna, realizzato in pasta modellabile, su ordinazione, come parte di un regalo di nozze. La cliente, infatti, cercava un regalo creativo e realizzato a mano per una coppia di sposi appassionati di vita all'aria aperta e campeggio. Inizialmente le ho proposto un disegno dell'idea che avevo in mente, relegando in un cantuccio una versione un po' più "hot" sorta all'ultimo momento; niente di volgare, solo un elemento divertente nella miniatura! La cliente ha scelto la seconda versione... così, ecco il primo disegno e le foto della realizzazione e del lavoro completato.
La miniatura è ricca di dettagli: fuoco, legna, tronco, fiori, cespugli, erba, la tenda (che mi ha dato qualche problema durante la realizzazione poichè l'ho creata in modo che fosse vuota all'interno) ha un effetto superficiale che ricorda il tessuto e una finestra con schermo in plastica trasparente e sfondo bianco, e, ovviamente quattro piedi maliziosi!
Cosa ne pensate? Lasciatemi un commento!
~✿ Se state cercando un'idea originale, fatta a mano e personalizzata per un regalo di nozze, contattatemi (passionarte.handmade(at)yahoo.it o attraverso il form in alto a destra o nel mio negozio Etsy).

7 comments:

Thank you for visiting my blog and leaving a comment! :)
Grazie per aver visitato il mio blog e per il tuo commento! :)